دشوارترین قدم،همان قدم اول است

وبلاگ رسمی ملیکا عطار تبریزی

دشوارترین قدم،همان قدم اول است

وبلاگ رسمی ملیکا عطار تبریزی

سطوح استراتژی

جمعه, ۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵ ب.ظ

سطوح استراتژی


یک استراتژی، الگویی است بنیادی از اهداف فعلی و برنامه ریزی شده، بهره برداری و تخصیص منابع و تعاملات یک سازمان با بازارها، رقبا و دیگر عوامل محیطی.

یک استراتژی باید سه چیز را مشخص سازد:چه اهدافی، کجا، و چگونه.

اجزای استراتژی

یک استراتژی خوب طراحی شده از پنج جزء تشکیل شده است:

1. قلمرو مقصود از یک قلمروی سازمان، گستره دامنه استراتژیک آن است.

2. اهداف کلی و اهداف عملیاتی – استراتژی هم چنین باید دقیقاً سطوح مطلوب دستاوردها را بر اساس یک یا چند بعد عملکرد مشخص کند.رشد، اندازه، سهم سود و ...
3. تخصیص منابع – هر سازمانی دارای منابع انسانی و مالی محدودی است. در فرایند طراحی استراتژی هم چنین در خصوص تحصیل و تخصیص منابع میان بخش ها، بازار محصول ها، بخش های مالی و فعالیت هایی که در هر بخش یا در رابطه با هر بازار – محصول صورت می گیرد، تصمیم گیری می شود.
4. شناسایی مزیت رقابتی پایدار – یک بخش مهم از هر استراتژی، تعیین نحوه رقابت یک سازمان در هر فعالیت و هر بازار – محصول در چارچوب و قلمروی آن سازمان است.

5. هم افزایی – وقتی وجود دارد که فعالیت ها، بازار – محصول ها، نحوه تخصیص منابع و شایستگی های شرکت موجب تگمیل و تقویت یکدیگر می شوند.
زنجیره استراتژی ها
سه سطح مهم استراتژی در بیشتر سازمان های بزرگ چند محصوله عبارتند از: استراتژی بنگاه، استراتژی تجاری، استراتژی وظیفه ای
استراتژی ها در تمام این سه سطح حاوی پنج جزء هستند که قبلاً گفتیم اما به این دلیل که هر استراتژی به درد هدفی خاص می خورد، هریک بر مجموعه ای
از مسائل تأکید دارد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۹
ملیکا عطار تبریزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی