دشوارترین قدم،همان قدم اول است

وبلاگ رسمی ملیکا عطار تبریزی

دشوارترین قدم،همان قدم اول است

وبلاگ رسمی ملیکا عطار تبریزی

ماتریس SWOT

 

نقاط قوت (S):

S1: جاری بودن سیستم های جامع مدیریتی

S2: تامین منابع مالی

S3: وجود شراکت های خارجی و امکان توسعه ارتباط با شرکای جدید خارجی

S4: تنوع محصول

S5: توانایی رفع مشکلات مشتری و ارائه راه حل های فنی به آن

S6: شراکت بلند مدت با مشتری

S7: رهبری قطعات تریم در بازار OEM

S8: اعتبار علمی و فنی

S9: عامل با مراجع تصمیم گیری

S10: وجود نیروهای کار آمد در سازمان

S11: ظرفیت سازی تولیدی

S12: گرید A از دو خودرو ساز

S13: درصد ضایعات پایین

نقاط ضعف(W):

W1: قیمت تمام شده  بالا

W2: مدیریت منابع مالی (بودجه بندی ، تخصیص منابع مالی بین تامین کنندگان)

W3: عدم وجودتحقیق وتوسعه نظام مند

W4: سهم کم بازار قطعات یدکی

W5: شبکه تحویل نا مناسب در خارج کشور ( به جهت صادرات)

W6: عدم توجه به منابع انسانی به عنوان سرمایه های اصلی سازمان

W7: عدم وجودفرآیند تصمیم سازی

W8: سرعت تصمیم گیری پایین

W9: عدم تناسب مسئولیت ها با اختیارات

W10: حاشیه سود پایین قطعات

فرصتها ():

O1: جود حمایت دولتی از صنعت خودرو - صنعت رو به رشد

O2: یکسان بودن محصولات به لحاظ تکنولوژی

O3: بازار ورود رقبای خارجی بسته است (دولتی و مزیت تولید داخل)

O4: مشتری دارای توان مالی بالا است

O5: امکان صادرات برای قطعات تولیدی شرکت و رویکرد افزایش صادرات خودرو و قطعات خودرو در افق 1404 صنعت

O6: رویکرد تنوع و توسعه محصول نزد مشتریان

O7: وجود قطعات تریم در لیست حذف از پک (لیست 16%)

O8: تنوع زیاد در محصولات تزئینی و تکمیلی خودرو

O9: تمایل خودرو سازان داخلی به همکاری با قطعه سازان نزدیک

O10: وجود تولید کنندگان عمده مواد اولیه مورد نیاز صنعت تریم و قطعات تکمیلی در کشور

O11: اولویت خودرو سازان به توسعه همکاری با تامین کنندگان معتبر

استراتژی ترکیبی

S - O

استراتژی ترکیبی

W - O

تهدیدها(T):

T1: محدود بودن بازار داخلی به دو خودرو ساز اصلی و کم مصرف بودن قطعات تولیدی در بازار قطعات یدکی

T2: رقبای فعلی امکان توسعه سبد محصولی را دارند

T3: قدرت بالای چانه زنی تامین کنندگان

T4:قدرت بالای چانه زنی مشتریان

T5: وجود تحریم های بین المللی

T6: سیاست تثبیت قیمت های خودرو ساز و افزایش قیمت مواد اولیه و انرژی

T7: سیاست  ایجاد سورس و تقسیم بازار توسط مشتریان

T8: وجود استاندارد های قوی برای مشتریان صادراتی

T9: احتمال تغییر سیاست های دولتی ( کاهش تعرفه ها ، افزایش واردات)

T10: عدم حمایت دولت از قطعه سازان

استراتژی ترکیبی

S - T

استراتژی ترکیبی

W - T

در این ماتریس ابتدا فرصت ها وتهدیدات در ستون عمودی چیده شدند و قوت ها ضعف ها در ردیف افقی قرار گرفتند. که بر طبق ماتریس swot تولید استراتژیهای مختلفی می نمایند (so,ow,st,wt) با توجه به تحلیل های ماتریس ها قبلی و ماتریس swot تعداد 10 استراتژی بدست آمد که هر کدام با توجه به کدی که به آن اختصاص داده شد در مکان مناسب خود قرار گرفت(طبق نطر کلی اعضا) لذا با توجه به آنکه سعی شده ماتریس swot تا حد ممکن خلاصه باشد فقط کد هریک از استراتژی ها موررد استفاده قرار گرفته است.


 

انواع استراتژی ها

 

یک پارچه ساز رو به جلو

تنوع همگون

توسعه بازاز

توسعه بازار/تنوع همگون

رسوخ در بازار /کاهش هزینه

کاهش هزینه

 

 ایجاد مرکز توزیع قطعات خودرو با برند آروین خودرو

آپشن دار نمودن و تکمیل محصولات

ایجاد زیر ساخت های صادراتی

پیدا کردن مشتریان برای توانایی های فعلی با حداقل هزینه

افزایش سهم بازار و نتوع بخشیدن به محصولات با قراردادهای مودولار

چابک سازی سازمان

برون سپاری تولید محصولات با حاشیه سود پایین و فعالیت های غیر استراتژیک

همسویی R &D با استراتژی های سازمان

توسعه تامین کنندگان مواد اولیه استراتژیک برای تنوع بخشبدن و افزایش سهم  بازار

ارتقا بهره وری

کد

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۹
ملیکا عطار تبریزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی